RSS
czwartek, 01 stycznia 2009
"Wszystkie ptaki lecą w górę"
Wszystkie dzieci siadają w kółku na podłodze lub przy stole. Ręce powinny leżeć na kolanach lub na stole. Zabawę zaczyna najstarsze dziecko wołając głośno: "wszystkie . . . (tu wymyśla jakąś rzecz np. domy, samochody itp.) . . .lecą w górę!" Na każde zawołanie, które jest prawdziwe (np. samolot, balonik, bocian), dzieci podnoszą ręce wysoko do góry. Kto nie podniesie - odpada z gry. Na zawołanie, które jest fałszywe ( np. pies, rower itp.), ręce zostają na kolanach / stole. Jeśli ktoś podniesie w tedy ręce, również odpada. Dzieci, które odpadły mogą bawić się dopiero w następnej rundzie. Dziecko, które zostało jako ostatnie będzie w następnej rundzie tym, które woła.
16:53, domciepla
Link Dodaj komentarz »
"Potworki" - gra rysunkowa
materiał / rekwizytykartki papieru i przybory do malowania, po jednym dla każdego dziecka
przygotowanieżadne
przebiegKażde dziecko na swojej kartce, zaczynając u samej góry, maluje głowę. Następnie zagina rysunek pod spód, tak, aby to, co zostało namalowane było zakryte. Swoją kartkę przekazuje następnemu dziecku a ono maluje dalej tułów oraz ręce i znowu zagina pod spód. Następne dziecko maluje nogi, kolejne buty. Po skończeniu należy kartki rozłożyć. Teraz można się wspólnie pośmiać z śmiesznych stworków.
16:50, domciepla
Link Dodaj komentarz »
"Liczenie zapałek"
materiał / rekwizytypuste pudełka po zapałkach oraz zapałki i po jednej dla każdego gracza rękawiczce, najlepiej z jednym palcem
przygotowanieżadne
przebieg

Zadaniem dzieci jest jedną ręką (w rękawiczce) zebrać jak najwięcej zapałek w określonym czasie. Inny wariant: gra toczy się do ostatniej zapałki i na koniec następuje liczenie. Starszym dzieciom można utrudnić to zadanie przez liczenie tylko tych zapałek, których główki leżą w jednym kierunku.

16:48, domciepla
Link Dodaj komentarz »
"Lecimy w kosmos" zabawa drużynowa na czas

Nasa poszukuje nowych członków załogi na wyprawę na Marsa. Chęć lotu wyraziło kilka grup, więc załogę wybierze specjalna komisja (Ty) w drodze konkursu. Zadaniem każdej grupy jest jak najszybsze ustawienie się w kolejności:
-od największego do najmniejszego z zawiązanymi oczami
-zgodnie z alfabetem (imiona) bez możliwość używania słów
- według daty urodzin
-według sumy cyfr napisanych na obu rękach od najmniejszej do największej.
Drużyna (załoga statku kosmicznego), która prowidłowo wykona zadanie (ustawi się w rzędzie) otrzymuje punkt. Zwycieża załoga, która uzbiera wyższa liczbę punktów. W nagrodę otrzymuje batoniki marsy lub milky way.

16:45, domciepla
Link Dodaj komentarz »
"Papierowe torebki" gra drużynowa
papierowe torebki, dla każdego dziecka po jednej
przygotowaniedzieci tworzą dwie drużyny
przebieg

Na umówiony sygnał, pierwsza para zawodników (po jednym z każdej grupy) biegnie do wyznaczonego wcześniej miejsca, gdzie leżą papierowe torebki, bierze, nadmuchuje i strzela. Wystrzał jest jednocześnie sygnałem dla następnej pary zawodników, itd. Wygrywa ta grupa, która jako pierwsza odda ostatni strzał.

16:43, domciepla
Link Dodaj komentarz »
Zabawa w "Krasulę" lub w "Owieczkę"
materiał / rekwizytymały dzwoneczek, opaski na oczy dla każdego gracza.
przygotowanieJedno z dzieci dostaje dzwonek i będzie krasulą. Pozostałe dzieci zakładają/zawiązują opaski na oczach.
przebieg

Zadaniem dzieci jest odnalezienie krasuli, która "pasie się na łące" i dzwoni co chwilę dzwoneczkiem. Kto pierwszy złapie krasulę (a nie inne dziecko) dostaje dzwoneczek i idzie się paść.

16:40, domciepla
Link Dodaj komentarz »
Zabawa w "Małpiego Króla"

Jedno z dzieci wychodzi z pokoju. Pozostałe wybierają spośród siebie "małpiego króla", stają w kole i wołają do pokoju dziecko zza drzwi. Zadaniem graczy będzie wierne naśladowanie ruchów, jakie wykonuje "małpi król", natomiast zadaniem dziecka nieobecnego przy "nominacji" będzie odgadnięcie, kto został "królem" Jeśli dziecko zgadnie, dostaje w nagrodę ciasteczko kokosowe i w nagrodę może zadecydować, kto następny opuści pokój.

16:38, domciepla
Link Dodaj komentarz »
1 ... 11 , 12 , 13